Gudstjänster

Under pandemin anpassar vi vårt gudstjänstfirande efter de restriktioner som gäller vilket för närvarande innebär att vi endast har gudstjänster som sänds via vår Youtube-kanal. Se länk på startsidan. Vi hoppas att vi sen kan återgå till det som står nedan:

Varje söndag inbjuder vi till gudstjänst i Equmeniakyrkan. Vår vanligaste gudstjänsttid är 11.00 men ibland kan det  förekomma att vi möts kl 16.00 eller 18.00. På sommaren är gudstjänsterna kl 10.00 och under juli månad är gudstjänsterna ekumeniska. Det händer också att vi under året firar gudstjänst tillsammans med andra församlingar, antingen i Equmeniakyrkan eller i någon av de andra kyrkorna i kommunen. En gång i månaden, oftast den första söndagen, firar vi nattvard.

Gudstjänsten är öppen för alla och vi vill i våra gudstjänsterna vara en kyrka för hela livet. Vi har söndagsskola/barnpassning under höst och vår. En gång per termin medverkar barn och personal från Smulan i gudstjänsten.

Varje söndag är det kyrkkaffe.

Det finns också regelbundna gudstjänster på våra äldreboenden som kyrkorna turas om att ansvara för.

Marianne Boström

Ledig på måndagar

söndag den 24 mars kl. 11:00

Palmsöndag
Predikan Marianne Boström    Sång Lisa och Karin med barn
Ledning Karolina Ros              Musik Julia Jonåker
Teknik                                      (ej sändning)
KYRKKAFFE omg 4
Vernissage för konstutställning med påskbudskap

söndag den 24 mars kl. 18:00

En samling i all enkelhet med fokus på återhämtning genom musik, bön och bibelord.
Ledare: Susanne Skarp Bergfalk

tisdag den 26 mars kl. 18:30